مسمومیت دختران دانش آموز

باری دیگر مسمومیت تعدادی از دانشجویان دختر از سوی یک عده از انسان های خودفروخته، قلب تعدادی کثیری را بدرد آورد ، یقیناً این موضوع یک مثله ای تازه نیست بارها حوادث مشابه در چهار گوشه افغانستان اتفاق افتاده و عده ای کثیری را از ادامه زندگی باز نگهداشته است. چنین حوادث در واقع برای نقض آشکار حقوق زنان و کنترل آنان از سوی یک عده انسان های دینی به پیش برده می شود. در یک هفته گذشته نزدیک به صد دانش آموز دختر در شمال افغانستان مسموم شده اند.

در بعضی موارد، جنایات مشابه در ولایاتی چون غزنی ، بلخ ، کندز ، کاپیسا ، کابل ، خوست ، بامیان ، سری پول از سوی افراد ناشناس که گویا مربوط به گروه وحشی طالبان اند انجام پذیرفته است. اما هیچ سندی در دست ندارند که ثابت کنند واقعآ پشت این قضایا طالبان قرار دارند یا ... ممکن است این حوادث بعضی ها را بصورت حقیقی از رفتن به مکتب باز نگهدارد اما مطمعیناً تعدادی شجاعانه به ادامه تحصیل خواهند پرداخت و علیه همه بی عدالتی ها ایستادگی خواهند نمود.
جالب اینجاست که سخنگوی وزارت معارف دلیل مسمومیت را آلودگی هوا دانسته و این آلودگی با آن میکروب های هزاران گیلو گرامی گو در کابل باعث مسمومیت نشده، بلکه در ولایت شمالی که هوایی نسبتاً مناسب تر از کابل و قندهار دارد، چنین اتفاق مسخره ای میافتد، این دردی است که با شونیزم گره خورده و رد پای برادر راضی و ناراضی وزیر معارف در آن گره خورده است.
علاوتآ در یک سال بیشتر از هزار نفر از دانش آموز دختر در گوشه و کنار افغانستان مسموم شده اند این رقم رقم کمی نیست که تنها در ولایت تخار بیشتر 700 نفر به وسیله ای مواد سمی مسموم شده است.
حادثه کنونی بشمول حوادث گذشته می تواند در ذات خویش دلخراش باشند و ممکن است تعدادی کثیری را از طریق این تهدید ها از ادامه تحصیل باز داشته و مانع دست یافتن دختران به اهداف زندگی شان شوند.
در واقع هدف از انجام چنین جنایات به معنای منع نمودن دختران از مکتب وادامه تحصیل شان است ، منع شدن از تحصیل به معنای بازماندن از اهداف بلند مدت وتبدیل شدن به برده جنسی است. بنااً هرگاه زنان نتوانند تحصیل کنند و علم کسب کنند، وجود آنها بجز از برده جنسی وتولید مثل دیگر در جامعه نیاز نیست و همیش در بهره بردن جنسی، جامعه مرد سالاری مورد سوء استفاده قرار گرفته میشوند.
یاد آوری دیگر، در گذشته نیز انسان های دینی به اشکال مختلف تلاش نموده اند که مانع ادامه تحصیل دختران شوند و حتی کوشیده اند که این طبقه محروم را از حقوق اساسی شان به دور نگهداشته و از حقوق انسانی شان محروم بسازند. گرچند تا حدی موفق بوده وتوانسته اند در اکثر ولایت تحت نام اسلام ، سوء استفاده از قوانین شریعت ، طالب، نا امنی ، حرام، مانع خروج زنان از خانه شوند واز رفتن به مکتب محروم نمایند و در نهایت این دژخمیان و زن سیتزان قادر نیستند به این آرمان های پوسیده دست پیدا بکنند. چون طرف یا سوژه ها یکی دوتا نیست بلکه میلیون ها انسان به معنای نصف کل جامعه افغانستانی است. بنااً به این اهداف خاینانه هیچگاه دست نخواهند یافت، دختران فعال و قوی افغانستان همراه با صدها زن فعال دیگر در مقابل چنین جنایت ها شجاعانه ایستادگی نموده و مبارزه خواهند نمود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بررسی آپارتاید جنسی در افغانستان زیر کنترل طالبان

نشست ویژه دو روزه‌ای پارلمان اتحادیه اروپا زیر عنوان 'روزهای زنان افغان' در بروکسل

مبارزه زنان در برابر تاریک اندیشی گروه طالبان